JVC GZ-RX115BEU zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 102 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JVC GZ-RX115BEU zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

JVC GZRX115BEU zwart 31-01-2016
Geschreven voor: JVC GZ-RX115BEU zwart

mijn oude JVC camera was kapotgegaan en deze nieuwe bevalt me prima.
Als je snel wilt filmen, is die zo opgestart en de beeldkwaliteit is prima.
Tevens spreekt de compactheid me aan.

RonB 07-12-2015
Geschreven voor: JVC GZ-RX115BEU zwart

Een prima camcorder die gemakkelijk in de hand ligt en niet zwaar is. Lekker klein en zo in een damestasje past. Beeld en geluid zijn zeer goed te noemen. De touchscreen is met dikke vingers wel eens lastig te bedienen.De camera kan tegen een stootje en ook onder water (5m), alleen druist het tegen je gevoel om het dan ook daadwerkelijk te doen. Kwestie van durven en gewoon doen. In april 2014 was deze camcorder als beste gereviewed.

Jean Wouters 28-09-2015
Geschreven voor: JVC GZ-RX115BEU zwart

Camera was voornamelijk bedoeld voor geluidsopnames (blaasband), het geluid klinkt echter erg "blikkerig", camera om deze reden binnen zichttermijn teruggestuurd. Tevens ligt camera niet fijn in de hand en is dit niet te verhelpen door riempje losser, strakker te maken.
Onder water beelden zijn erg mooi, bediening is makkelijk.

BW 27-09-2015
Geschreven voor: JVC GZ-RX115BEU zwart

Prima in gebruik en kwaliteit. Geluid is prima. Bewegen en zoomen werkt ook goed.
Alleen het op de PC krijgen werkt nog niet altijd even goed, er openen zich 3 verschillende stations.

Luzzy 25-09-2015
Geschreven voor: JVC GZ-RX115BEU zwart

Ik help mijn dochter even met het schrijven van deze review. Ze heeft er flink voor moeten sparen maar ze is zeer blij met de camera en gaat deze vooral voor vlog's gebruiken.

Voor een kind is het belangrijk dat deze camera degelijk is en makkelijk te bedien.

We hebben een aantal opnames gemaakt nu en die zien er goed uit.

Als vader ben ik ook even kritisch geweest en heb de kwaliteit vergeleken met bv de filmpjes van een iPhone 6+ en een compact fotocamera die HD filmpjes kan maken. Wanneer deze JVC op de hoogste kwaliteit (UXP) staat dan is de beeldkwaliteit beter dan de andere twee devices.

Minpuntjes:
- Je moet een klepje openen om de USB kabel aan te sluiten en de PC herkent de camera niet direct.
- Wanneer je het SD kaartje in je PC stopt moet je "diep graven" in de directory structuur om je bestanden te vinden. Deze zijn van *.mts formaat (had ik persoonlijk nog niet eerder van gehoord maar het "Windows 10 video afspeel programma" herkende het direct.)
- Mijn dochter vindt het jammer dat er geen lenskapje en tasje bij zit en daarnaast reageert de touchscreen minder goed dan het scherm van haar iPod.

Ze is erg blij met de camera!

Marquez 15-08-2015
Geschreven voor: JVC GZ-RX115BEU zwart

alleen maar positief..Super makkelijk in gebruik, licht van gewicht, lekker klein en snel in gebruik.. heb hem pas een maand maar ben zeer tevreden..

Laika 28-07-2015
Geschreven voor: JVC GZ-RX115BEU zwart

Prima camera met alles er op en er aan.
Voldeed aan onze eisen, zoals full-HD en een groot (optisch) zoombereik

Jean Wouters 06-06-2015
Geschreven voor: JVC GZ-RX115BEU zwart

Prijs kwaliteit lijkt ok.
Toestel ligt niet erg goed in de hand, kantelt en wiebelt bij bediening met 1 hand (bv. zoomen).
Inzoomen is duidelijk hoorbaar op film als er geen achtergrond geluid is.
Onderwateropnames in zwembad zijn mooi.

wagga1974 27-05-2015
Geschreven voor: JVC GZ-RX115BEU zwart

De basismogelijkheden van de camera zijn goed. Echter, de mogelijkheden qua wifi zijn erg beperkt. Waarom is het bv niet mogelijk om de camera via wifi aan te sluiten op een smart tv (via bv selecteren van bron)? Dat zou al veel schelen met kabeltjes. Nu kun je het aansluiten op je smartphone of tablet, maar dat heeft niet erg veel nut.

Mark Vanmulken 12-05-2015
Geschreven voor: JVC GZ-RX115BEU zwart

Een paar dagen geleden de camcorder GZ-RZ115 aangeschaft omdat onze oude JVC camcorder kapot is gegaan. Deze camera gekozen omdat deze tegen een stootje kan en wij voornamelijk opnames maken op vakantie. Tevens kan de onderwater functie erg leuke film beelden opleveren met de kids in het zwembad (nog geen ervaring mee). Tot nu toe erg tevreden over de beelden / geluid van de camera.

jvc gebruiker39 01-05-2015
Geschreven voor: JVC GZ-RX115BEU zwart

Prima waterdicht apparaat die tegen een stootje kan. Ideaal voor het filmen van mijn watersport activiteiten .
Kinderen snappen de bediening direct en je hoeft niet in de stress te zitten als hij eventueel een keer valt.

RonaldV8 29-04-2015
Geschreven voor: JVC GZ-RX115BEU zwart

Geluidskwaliteit nog niet goed kunnen beoordelen ivm filmen bij veel wind op hoog gebouw. Bij de enkele rustige opname klinkt het geluid goed en zonder storing van brommen.
Het beeld vind ik erg mooi, zeker op full-HD TV.
Vormgeving: in kan de opnameknop niet makkelijk bedienen terwijl ik de hand door de polsband heb. Misschien nog even blijven proberen om de juiste stand te vinden.

danieljellema 27-04-2015
Geschreven voor: JVC GZ-RX115BEU zwart

Nu een paar weken in mijn bezit
Ben er mee naar egypte geweest en de proef op de som gedaan.
Water en zand dicht....
Water: Zeewater zeker niet slecht hele mooie opnames gemaakt en de kleuren zijn super alleen jammer dat deze versie niet de instelling heeft onderwater wat de GZ-RX115 zonder BE wel had.
Kan ik dus niet vergelijken of hij dat nu automatisch doet of niet.
Maar de opname waren tegek.
en Zand heeft hij geen last van zelfs niet als je met een Quad dwars door de woestijn gaat.
Al met al een mooie camera en heel veel mogelijkheden
en de battery valt zeker niet tegen heb hem in een week vacantie maar 1 keer opgeladen.
Wat ik wel een klein minpuntje vind is dat het af en toe moeilijk is om het object in het lcd scherm te krijgen het lijkt net of de lens richting iets afwijkt van de lcd, maar dat is even wennen.
De zoem is zeker indrukwekkend 40x optich en dan moet je zeker een vaste hand hebben anders trilt het wel te veel.

Maar voor onderwater doet hij zeker wat hij moet doen.

JVC GZ-RX115BE gebruiker 23-04-2015
Geschreven voor: JVC GZ-RX115BEU zwart

Sinds een paar maanden in het bezit van een JVC GZ-RX115BE. Voor het oog een mooie camera. De behuizing schijnt water- en stofdicht te zijn. Dit gaan wij in ieder geval niet pro-actief proberen...

De camera is wat windgevoelig in de microfoon. Ook hadden wij een te hoge verwachting ten aanzien van de beeldstabilisatie.

Verder een prima camera voor mensen die zo nu en dan eens home video's willen maken.

G.J.Rosenbrand 20-04-2015
Geschreven voor: JVC GZ-RX115BEU zwart

Een verbetering t.o.v. van mijn vorige JVS-camcorder GZ-MG21E waarmee ik ook mooie opnames heb gemaakt. De GZ-RX115be overtreft echter de prestaties zowel in gebruiksgemak (display),vormgeving (lichtgewicht en handzaam) als wel, het belangrijkste, beeldmateriaal (prachtige opnames).

dhoogers 14-04-2015
Geschreven voor: JVC GZ-RX115BEU zwart

Outdoor gemak van door een goed degelijk ontwerp van een lichte handzame camcorder waarbij het ontbreken van gewicht fantastisch wordt opgevangen door een perfecte beeldstabilisatie optie die geen afbreuk doet aan de hoge kwaliteit van het kleurrijke HD beeld. Ook de foto optie die wordt geboden, met in de juiste instelling tot 10MPixel is een uitkomst. Ik laat mijn Powershot tegenwoordig thuis twee apparaten in één camcorder JVC GZ-RX115B. Naast de optische kwaliteiten zijn ook de extra's geweldig. Naast de eenvoudige WIFI samen met de tablet/telefoon apps is connectie met de PC/Apple snel en simpel uit te voeren. Tijdens mijn zwem-uitje ook nog een paar geweldige onderwater opnamen kunnen maken van een mooi koraalrif.

Orr 12-04-2015
Geschreven voor: JVC GZ-RX115BEU zwart

Het eerste wat me opviel was de compactheid van het doosje waarin de camcorder van JVC in zat. Klein!
De camcorder zelf ligt goed in de hand, is makkelijk te bedienen en ziet er mooi uit. Via het touchscreenschermpje heb ik al meteen de datum en tijd kunnen instellen. Het boekje heb ik persoonlijk nog niet nodig gehad, het wijst de weg vanzelf wel. De geluidskwaliteit heb ik nog niet kunnen testen, want we gaan hem later pas gebruiken dit jaar tijdens de vakantie. Handig is ook dat er al 8gb intern geheugen in zit en hij kan verbinding maken met Wifi!
Wat mij ook opviel is dat hij tot 5 meter onderwater kan en stof- en shockbestendig is. Nog meer plussen voor onze avontuurlijke vakanties.

maxpepper 09-04-2015
Geschreven voor: JVC GZ-RX115BEU zwart

goede camera echt gebruiksgemak iedereen kan hier mee werken een echte topper, de alle nodige kabels zijn bijgeleverd

Morris1987 02-04-2015
Geschreven voor: JVC GZ-RX115BEU zwart

Fijne camera in het gebruik voor concoursen (paarden) omdat ze stof en water bestendig zijn.
Ook zijn de beelden niet schokkerig, dit is van belang bij het opnemen van spring parcoursen.
Al met al heel tevreden.

Sijmons 30-03-2015
Geschreven voor: JVC GZ-RX115BEU zwart

camcorder ligt prettig in de hand en de kleuren zijn natuurgetrouw. De bediening middels het schermpje gaat niet altijd even makkelijk. Soms reageert de camcorder niet op de commando's en ook de "buttons" zijn erg klein waardoor er vaak de verkeerde opdrachten worden geregistreerd.
Erg jammerlijk is ook dat er geen beschermdop op de lens is meegegeven.

Jan. J.H. 24-03-2015
Geschreven voor: JVC GZ-RX115BEU zwart

klein, zeer handsvriendelijk en mooie, scherpe en duidelijke kleuren en beelden. Ingebouwde accu is voor mij nieuw. Dat moet naderhand blijken bij get gebruik van de camera.

R. vD. 23-03-2015
Geschreven voor: JVC GZ-RX115BEU zwart

Beeldkwaliteit -> mooi helder scherp beeld
Gebruiksgemak -> na doorlezen van de handleiding wijst de bediening zichzelf

drPW 19-03-2015
Geschreven voor: JVC GZ-RX115BEU zwart

Mooie camera met goede functionaliteit, pluspunt is ook het touchscreen wat zorgt voor een makkelijke bediending.

Zowel opnames als ook foto's zijn van goede kwaliteit.

Aanrader.

hfag weijer 18-03-2015
Geschreven voor: JVC GZ-RX115BEU zwart

het is een heerlijke compacte camera. Makkelijk in gebruik en een zeer goed beeld- en geluidskwaliteit.
Ben er erg tevreden mee

StijnWpl 02-03-2015
Geschreven voor: JVC GZ-RX115BEU zwart

Enkele weken geleden gekocht voor de wintersport.
Erg handig en compact om mee te nemen.
Maakt mooie opnamen, alleen kwam ik er later pas achter dat de beeldkwaliteit nog mooier is op 50P.